Английската марка Ginetta ще се пробва и във Франция

Main August 23, 2011 | Speed-Press.com A- A+ 15960 views | no comments

Вече повече от петдесет години английската марка Ginetta произвежда спортни автомобили – простодушни, но автентични, предназначени за тесен кръг почитатели на скоростните емоции. Съвсем отскоро британците вече гастролират във Франция, където имат свой вносител.
Във Великобритания съществува голям брой малки марки, които произвеждат автомобили почти на занаятчийски начала, чиято цел е да са леки и ефективни, а притежателите им пък нямат намерение да се мерят с бруталната мощност или префърцунения комфорт на някой друг голям от бранша. Ginetta е точно от тази категория производители. От края на 50-те години на миналия век малката фирма върви нагоре под сянката на своите авторитетни сънародници като Lotus или Jaguar. Това не й пречи да прави чудесни автомобили и дава своя принос в развитието на автомобилния спорт.

През 1958 четиримата братя Уолклет (Боб, Дъглас, Ивор и Тревор) поставят началото на фирмата Ginetta Cars с амбицията да блеснат в автомобилните надпревари. След различни прототипи и с малки серии, G4 от 1961 предизвиква интереса на публиката и това е първият модел, който получава широка популярност. Нещо повече, автомобилът участва както в английски, така и в международни състезания, като завоюва много отличия.

G4 е като сладкиш с издължена форма, чиято каросерия е изработена от стъклени влакна (тежи около 600 кг), нещо като Lotus Elite и TVR Griffith от онова време. През годините малкият спортен автомобил претърпява редица подобрения, за да дойде времето на 90-те, когато колите на марката вече са оборудвани с двигател V8 4.7 Ford (при G10). Съществуват и други модели, които поставят жалоните в историята на малкия конструктор, като например G12 от 1966, който е първият английски автомобил с централно разположен мотор.

В актуалната гама на марката присъстват сравнително нови модели, които са предназначени предимно за писта. G40 е базовият в тази гама и представлява малко, напълно ново купе, появило се през 2010, тежи 795 кг с мощност 152 к.с., със сериен двигател 1,8 Zetec. Моделът е предназначен за състезания на писта, а версията R (идващо от Road) разполата с аналогични характеристики, но двигателят вече е 2,0 Ford със 177 к.с. Този вариант е хомологиран за обществените пътища, като ускорението му от 0 до 100 км/ч става за 5,8 сек.

Купето G50 е много близко до G40 по показатели, но се появи две години по-рано и се позиционира в челото на гамата със своя агрегат V6 3,5 (разбира се, идващ от Ford), развиващ 304 к.с. при тегло 945 кг. И накрая, на същата база е моделът G55 с двигател V6 3,7 с мощност 375 к.с. И понеже това не е достатъчно за амбициите на британската марка, Ginetta закупи през 2010 Farbio, друг британски производител, и се зае с производството на малкия модел GT с централно разположен мотор. Farbio GTS 400, както и Ginetta F400 са черешката на тортата в продуктовата гама с компресорен агрегат V6 3,0, генериращ 416 коня, чието тегло е малко над 1 тон.

Що се отнася до цените, G40R може да бъде поръчан при цена от 42 950 € (базова цена без опциите), първите пет екземпляра под наименованието "First Edition" ще бъдат продадени срещу 39 950 €. Разбира се, става дума за Франция.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...